آرتا الکترونیک  (09352636572)

آرتا الکترونیک (09352636572)

تعمیرات تخصصی الکترونیک صنعتی ، انجام پروژه های میکرو کنترلری Android & ARM&AVR&PIC
آرتا الکترونیک  (09352636572)

آرتا الکترونیک (09352636572)

تعمیرات تخصصی الکترونیک صنعتی ، انجام پروژه های میکرو کنترلری Android & ARM&AVR&PIC

پروژه شماره چهل و شش

موضوع پروژه : کنترل موتور های استپر (STEPER)


توضیحات : کنترل جهت و سرعت موتورهای استپر در این پروژه ملاک بوده و همچنین در این پروژه قابیلت اتصال دو موتور به طور همزمان و کنترل ان بوده است . برای کنترل جهت موتور های استپر دکمه های تعریف شده است که در تصویر زیر هم قابل مشاهده هستند و این دکمه ها کنترل جهت موتور و همچنین STOP کردن ان را برعهده دارند و تا زمانی که دکمه فشار داده بشود موتورها در جهت تعیین شده حرکت خواهند کرد و بلافاصله پس از برداشتن دست از روی دکمه مذکور موتور خواهد ایستاد .

دو ولوم برای تغییر سرعت استپ کردن موتور ها تعریف شده است که با تغییر ولوم ها همزمان و بدون هیچ تاخیری در خروجی تغییرات قابل مشاهده خواهد بود.

درصد سرعت و همچنین وضعیت موتور ها در هر لحظه روی ال سی دی کاراکتری که برای پروژه تعریف شده قابل مشاهده می باشد .

همان طور که در تصویر مشاهده می شود برد ساخته شده تا حد امکان کوچک  طراحی شده و همچنین دارای دو درایور قدرتمند L298 می باشد که برای موتور های استپر با مشخصه 40 ولت تا 2 امپر قابل راه اندازی می باشد . 


زبان برنامه نویسی : زبان C 


تصاویر پروژه : 


پروژه شماره چهل و پنج

موضوع پروژه : برد کنترلی اسانسور های بار برد چند طبقه 

 


توضیحات : امروز با گسترش اسانسور و بالابرهای طبقاتی بازار این گونه دستگاهها خیلی در حال رواج هستند . پروژه پیشرو برای کنترل اسانسور های باربر طراحی شده و هم اکنون چند دستگاه مشغول کار می باشد . از ویژگی های این دستگاه به حافظت خوب ، سرعت پاسخ دهی بالا ، قیمت بسیار پایین تر نسبت به PLC های موجود دربازار و دارای توانی کم و همچنین اسانی در نصب اشاره کرد. در تصویر زیر یه نمونه از کیت کنترلی همراه با درایور 3.2 کیلو اسب را مشاهده می کنید .


تصاویر پروژه :



پروژه شماره چهل و چهار

موضوع پروژه :   تایمر قابل تنظیم با محافظ در برابر نوسانات برق شهر 


توضیحات : امروزه نیاز به کنترل های غیر انسانی به شدت روبه افزایش هستند و بسیاری از کارها به طور مشخص و اتوماتیک وار با دستگاههای ساخته شده قابل اجراست پروژه پیش رو دارای تایمری 24 ساعته قابل تنظیم دقیق می باشد که میتواند دستگاه برقی را در طی 24 ساعت شبانه روز به میزان دلخواه روشن و یا خاموش نگه دارد و این کار به طور متناوب اجرا شود همچنین این دستگاه دارای محافظ در برابر نوسانات برق شهری می باشد . دستگاه دارای نمایشگر 7seg می باشد که بسیار بادوام و در انواع محیط ها قابل استفاده می باشد و دارای 3 دکمه برای تنظیم ساعت دستگاه و همچنین تنظیم تایمر می باشد .

دستگاه دارای ساعت داخلی است و با تنظیم ان حتی با خاموش شدن برق به کار خود ادامه خواهد داد.

ار ویژگی های دستگاه که می توان به ان اشاره کرد که در نمایشگر دستگاه به طور متناوب ولتاژ برق شهری و همچنین ساعت قابل مشاهده می باشد . 

این دستگاه برای قطع و وصل کردن انواع وسایل برقی سازگار است و تا 2200W می تواند خروجی تحویل دهد.

 در شکل زیر میتوانید نمایی از یک نمونه اولیه ساخته شده ان را مشاهده کنید .


زبان برنامه نویسی : زبان C 


تصاویر پروژه :